Tänk om...

Där New York fick ett nytt problem...

Tänk om...

Inläggav Savini » 2008-03-26 19:49:53

Tänk om de hade skippat den långa båtresan i filmen och istället koncentrerat sig på Manhattan. Att Jason kom dit via båt kan jag köpa, även ifall det verkar knepigt hur en så stor båt kom in i lilla crystal Lake som är en liten insjö, och hur man därifrån styr kosan mot New York är ännu konstigare.

Hade det inte varit bättre ifall Jason kommit dit via tåg eller hamnat på flaket av en långtradare...vad vet jag.

Men tänk om filmen hade kretsat mer kring det som antyds i titeln, Manhattan. Möjligheterna är ju oändliga med Jason i en storstad.
L
Användarvisningsbild
Savini
Medlem

Inläggav Wu_Tang_Sword » 2008-03-27 20:08:08

Jo, det var väl tänkt att delen i Manhattan skulle vara mycket större än vad den blev. Och att så inte blev fallet berodde ju självklart på en låg budget.

Men som du säger, Jason i storstan (och inte på en båt).. Tanken är svindlande... Man skulle kunnat göra så mycket med den idén.. Det är synd att det blev som det blev för annars hade detta mycket väl kunnat vara en utav mina favvo delar.. Konceptet är iaf mkt bättre än Jason i rymden.. Den ideén borde stannat på just idéstadiet..
ki- ki- ki- ma- ma- ma...
Användarvisningsbild
Wu_Tang_Sword
Medlem

Inläggav Pemer » 2008-04-03 5:06:25

Too true...
Användarvisningsbild
Pemer
Site Admin

Blogg: Visa blogg (1)

Re: Tänk om...

Inläggav jasongoes13 » 2010-02-09 16:31:03

ja den skulle nog kanske bli lite bättre då.. och då skulle den nog bli mer omtyckt av fans och då skulle ju paramount inte sälja rättigheterna till new line och då skulle ju inte jason goes to hell, jason x och freddy vs jason släppas (eller freddy vs jason skulle ju kommit nån gång men då skulle den nog bli lite annorlundare och förmodligen bättre den med). tänk på det ni! :wink:
jasongoes13
Nykomling

Återvänd till Diskussioner kring Fredagen den 13:e del 8 (1989)