Verkligt komisk fördelning

Verkligt komisk fördelning

Inläggav Pemer » 2009-02-16 2:35:32

De första åtta filmerna kom ut inom tio år.

Nu kom vi till sist upp i fyra filmer till, 20 år efter den åttonde!

Låt det åtminstone aldrig mer gå åtta år mellan två filmer i serien... :roll:

Passar bra också att nu tills vidare ha fyra jämna "treklövrar", som kan passa att se tre och tre fyra kvällar i rad när man känner sig hugad.

Men en "tvåa" på den här till fredagen den 13 augusti 2010... det vore väl något...

Fredagen den 13 december 2013 blir sedan ett gjutet premiärdatum för en... pja, fjärde/femtonde film. En mitt emellan de datumen vore väl rimligt, men kanske inte två.

Ja... bara att vänta och se...
Användarvisningsbild
Pemer
Site Admin

Blogg: Visa blogg (1)

Re: Verkligt komisk fördelning

Inläggav wigstroem » 2010-06-26 0:54:37

Ja, det har väl alltid varit ett problem med Friday filmerna som du säger, att det har varit ganska stora glapp mellan releaserna emellanåt tyvärr. Nu var jag visserligen inte så aktiv i F13-världen under den tidsperioden när dom första delarna släpptes och när F13 hade sina glansdagar. Jag var fortfarande ganska liten då, eftersom jag är född i början av 80talet. Och då hade jag väl lite andra intressen.

Min karriär inom F13-världen och när jag tog mina första stapplande steg vill jag minnas var någongång i samband med Jason Goes To Hell- releasen, så då hade jag ju redan typ 9 delar serverade för mig vid det laget som jag kunde bocka av och roa mig med tills nästa release. Vilket kanske gjorde det lite mindre outhärdligt för mig.

Men en stor anledning till att det på senare år har varit lite glest mellan vissa släpp, kan ju till stor del bero på, som Brad Fuller redan har varit inne på och som jag har nämt i en annan tråd. Att man har gjort det stora misstaget att låta flera stora bolag vara involverade i filmerna, vilket leder ju till att det blir flera viljor och åsikter som måste tas i bejakande och som måste förhandlas om innan alla parter är nöjda och kan ge grönt ljus. Hade inte Paramount varit så jävla pengahungriga och behållt alla rättigheter för sig själva, så hade vi kanske inte haft dom problemen idag.

Det kan säkert vara en av dom bidragande orsakerna till att vi även har fått rätt undermåliga dvd-släpp och boxar genom åren. Jag menar, när Paramount släppte sin box, så ville ju säkerligen Warner Brothers ha en stor del av kakan också. Och ska man då samtidigt kunna finansiera en hyfsad box med ordentligt innehåll och dessutom hålla Warner under armarna ekonomiskt så att dom blir nöjda. Så kanske dom helt enkelt anser att det inte blir ekonomiskt försvarbart att satsa på en bättre box. Allt handlar ju om till stor del att gå med vinst och tjäna så mycket pengar som möjligt.
"Jason Voorhees is the Elvis Presley of horror films.." --Kane @ blog.fridaythe13thfilms.com
Användarvisningsbild
wigstroem
Medlem

Återvänd till Diskussioner kring hela serien