av Crystal Lake Tenant » 2010-08-15 14:27:44
Jag gillar faktiskt den här filmen. Jag fick nästan precis det jag ville. Givetvis finns det en del nackelar:
- Skådespeleriet var under all kritik - även i skräckfilm-mått. Kelly Rowland ska bara inte få leva.
- Manuset likaså, tyckte bl. a att karaktärerna kom på vad som stod på lite väl lätt.
- CGI, för mycket CGI. CGI är vad som tagit död på skräckfilmsgenren och jag tycker det är riktigt tråkigt när man använder sig av det även i en sån här film till saker man lätt kunnat göra utan att vara lat och låta datorn sköta jobbet.
- Blodsprutandet var överdrivet, speciellt när Jason blödde 653 liter blod när han oftast inte blöder alls.
- Jason tog sig tillbaka från helvetet/döden tack vare att hans "mamma" sa åt honom att stiga upp? Öh, ok.
Största problemet jag hade med filmen var en viss grej i fighten mellan Jason och Freddy. Vi vet allihopa att Jason är mycket starkare än Freddy, därför var dom tvungna att ge Jason ett handikapp - dom gjorde honom slöare än vad han annars är samtidigt som dom gjorde Freddy snabbare än vad han brukar vara. Jason fick en jävla massa spö, för mycket. Lite mer ass-kicking av Jason hade inte suttit fel. Dock slutar det ju riktigt bra för Jasons del.
Men som sagt, vi fick en hel del bra också. Jason fick mörda en massa, på många bra sätt. Jag tycker det var rätt beslut att dumpa Kane Hodder för Ken Kirzinger. Jason behövde spelas av en som är längre än vad Kane är.